Avekkikoulutus

AVEKKI on koulutus ja toimintatapamalli väkivallan ennaltaehkäisyyn ja hallintaan. Toimintatapamalli on kehitetty yhteistyössä lukuisten organisaatioiden ja asiantuntijoiden kesken, ja se on sovellettavissa eri aloille.

Koulutuksen tavoitteena on luoda turvallinen työyhteisö asiakkaille ja työntekijöille. Koulutuksen kantava teema on ammatillinen asiakkaan kohtaaminen, varhainen ennaltaehkäisy ja yhtenäisen toimintatapamallin sisäistäminen haasteellisiin tilanteisiin.

Koulutus antaa perustiedot ja taidot väkivaltaisen henkilön ammatilliseen ja turvalliseen kohtaamiseen sekä itsensä suojaamiseen. Koulutukset toteutetaan usein 8, 12 tai 24 tunnin laajuisina.

Suppeampi koulutus painottuu ennakointiin ja ennaltaehkäisyyn. Laajempi koulutus soveltuu työympäristöihin, joissa tarvitaan myös tietoa ja taitoa asiakkaan fyysiseen hallintaan. Koulutuksen sisältöjen laajuus voidaan räätälöidä tilaajan tarpeiden mukaan.

Koulutuksen yhteyshenkilö
Hannu Kahila